Polscy olimpijczycy inspirują do walki o marzenia - Bridgestone Poznań

Polscy olimpijczycy inspirują do walki o marzenia

Oficjalnie ruszyła kampania Bridgestone Podążaj za marzeniami, w której dwoje olimpijczyków – Maciej Kot oraz Joanna Jóźwik dzielą się swoimi osobistymi przeżyciami związanymi ze sportem.

W styczniu w siedzibie Polskiego Komitetu Olimpijskiego w Warszawie Bridgestone zainaugurował nową kampanię Podążaj za marzeniami, bez względu na wszystko. Podczas konferencji prasowej drużynowy mistrz świata w skokach narciarskich Maciej Kot oraz finalistka olimpijskiego biegu na 800 m Joanna Jóźwik opowiedzieli o tym, jak pokonali przeciwności losu, aby zrealizować swoje marzenia. Obydwoje są ambasadorami kampanii, której celem jest motywowanie ludzi w każdym wieku, o różnych zdolnościach i pasjach to tego, aby mimo przeciwności napotykanych na drodze podążali za swoimi marzeniami.

Maciej Kot, który już wkrótce będzie miał szansę reprezentować Polskę na zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Pjongczangu, przyznał, że w przeszłości, kiedy starał się wrócić do wysokiej formy, zmagał się z brakiem pewności siebie i wiary we własne umiejętności.

– Kiedy dowiedziałem się, że nie zostałem powołany do reprezentacji Polski jadącej na Mistrzostwa Świata, miałem naprawdę czarne myśli, rozważałem nawet zakończenie sportowej kariery. Byłem w bardzo kiepskim stanie psychicznym. Wiedziałem, że muszę zmienić nastawienie, aby osiągnąć swoje cele. Kosztowało mnie to bardzo dużo wysiłku. Teraz już wiem, że z odpowiednim podejściem mogę pokonać każdą przeszkodę i zrealizować marzenie o olimpijskim medalu – powiedział Maciej Kot.

Joanna Jóźwik od dziecka marzyła o zdobyciu medalu na Igrzyskach Olimpijskich. W tym celu przeprowadziła się z rodzinnej miejscowości na Podkarpaciu do Warszawy. Była to dla niej bardzo trudna decyzja, ale w stolicy mogła liczyć na o wiele lepsze warunki do treningów. Sukces przyszedł w 2014 r. Zdobyła brązowy medal Mistrzostw Europy i awansowała do finałowego biegu Mistrzostw Świata. Pomimo wielu kontuzji nie zgasł jej duch walki, który pomógł odbudować formę w idealnym momencie – na Igrzyska Olimpijskie w Rio w 2016 r. Właśnie tam pobiła swój rekord życiowy i zajęła bardzo dobre 5. miejsce w finale na 800 m.

– Nie zawsze było mi łatwo. Musiałam stawić czoła wielu wyzwaniom, ale zawsze wierzyłam w siebie. Dalej będę ciężko pracować, żeby spełnić swoje sportowe marzenia, bez względu na wszystko – skomentowała swoją historię Joanna Jóźwik.

Kampania „Podążaj za marzeniami, bez względu na wszystko” będzie trwała przez cały rok olimpijski. Jej cele są zbieżne z misją firmy Bridgestone, jaką jest zapewnianie wszystkim jej klientom bezpieczeństwa i pewności na drodze, niezależnie od tego, jak wymagająca jest ich podróż.

Bridgestone pozostanie Globalnym Partnerem Olimpijskim przez kolejnych 7 lat. Współpraca obejmie Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu w 2018 r., Igrzyska Olimpijskie w Tokio w 2020 r., Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie w 2022 r., a także Igrzyska Olimpijskie w Paryżu w 2024 r.